Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară MUREȘ a transmis adrese de informare către toate primăriile din județul Mureș și către ConsiliulJudețean Mureș, pentru a desemna reprezentanți cărora li se va crea un cont de acces în platforma MyEterra în vederea obținerii gratuit, online, a extraselor de cartefunciară pentru informare și a extraselor din planul cadastral, în cazul imobilelor pentru care cetățenii solicită acte administrative, precum autorizații de construire, certificate de urbanism, întocmire PUZ, vânzare de immobile, etc. Începând din 21 iulie, primăriile și consiliile județene se pot înrola în platforma MyEterra pentru a beneficia de aceste servicii. Instituțiile administrației publice locale trebuie să transmită o cerere în care să fie nominalizați reprezentanții autorizați să acceseze platforma. Cererile pot fi expediate prin e-mail către oficiile județene de cadastru și publicitate imobiliară, la adresele disponibile accesând: https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact/.
Până în prezent, OCPI Mureș a primit cereri de înrolare de la 55 primării și de la Consiliul Județean Mureș, pentru 219 utilizatori. Măsura vine în sprijinul cetățenilor care erau obligați să parcurgă individual pași suplimentari pentru obținerea acestor documente și reprezintă un nouă etapă în procesul de digitalizare a ANCPI și a instituțiilor subordonate. Totodată, sunt simplificate procesele administrative și crește eficiența instituțiilor publice prin acces mai rapid la datele cadastrale și de carte funciară